Copycat...av min design!

postad av Monica Stengraff


Att hämta ideér från andra designers är såklart okej, så länge man gör något eget utav det. Att man kan se var inspirationen kommer ifrån tycker jag också är helt okej. Så länge det till största delen är ens eget. Men om det man influeras av tar över så är det inte särskilt intressant längre, då är det ju någon annans idé man använder sig av. Jag kallar det för att härma, apa efter. Hade först tänkt lägga upp en bild på en "kunds" mössa, som är nästan likt det jag själv gör. Sen ångrade jag mig.
Jag har inget intresse av att hänga ut en kund ... Kasta skit är en impulsreaktion, men sen när jag tänker efter så gör ju inte det mig till en bättre människa!
Vadstena är litet...I mitt snälla väldigt godtrogna huvud så tror jag nämligen att några av dessa personer som härmar efter min design inte riktigt förstår vad det är dom gör. Det känns bara så förolämpande...
Jag tycker om att inspirera, det är stort. Men att någon tar det som är mitt för egen vinnings skull, det gör mig
bara så jävla sur. Förstår ni skillnaden?
Jag är själv väldigt noga med att designa mina egna grejer, att ha ett alldeles eget uttryck i det jag gör.
För mig är det viktigt att det är äkta och kommer från mig själv, att det är och känns genuint.
Det är väl det som är skillnaden på om man är designer eller bara hemskt gärna vill vara det...
Det finns bara ett original!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0