Alla hjärtans dag...

postad av Monica Stengraff


Ett av mina teman när jag målar är kärlek. Att måla tavlor är en fantastisk
avkoppling för mig. Jag hittar mycket av min inspiration och kraft från vardagen.
Former av hjärtan med texter är ofta förekommande byggstenar i mina tavlor.
Färgernas alla skiftningar med grynings- och skymningsljus ger mig inspiration.
Jag arbetar mer och mer abstrakt i mina bilder, söker förenkling samt harmoni
och spänning i komposition och motivval. Jag är ständigt på väg i mitt skapande.
Ständigt sökande efter något nytt. Den drivkraften vill jag inte vara utan!
Ovanstående hjärtat hänger i ett kärlekfyllt ungt hem på landet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0