Rött, bästa färgen på Alla Hjärtans Dag...

postad av Monica Stengraff
 
 
 

 
 
 

 
 
 
Jag börjar bli så gammal att jag måste skriva små lappar till mig själv för att komma ihåg saker. Ja, påminnelser i mobilen är också ett måste, absolut... På mitt köksbord låg rekvisitalappen i morse, och ja, jag kom ihåg alla hjärtans dag... Har endast ett par saker att boka av på rekvisitalappen till dagens plåtning, blommor och färska kryddor och sedan i väg till bästa kocken Anna som vi plåtatade hemma hos idag.  Att Anna också målar visste jag inte om och att jag var hennes inspiratör visste jag heller inte om...vad glad jag blev:) Som ni vet är jag ju kär i konst med hjärtan och min egen konst har alltid ett hjärta någonstans i motivet. Mina egna tavlor "kladdar" jag på lite då och då. Hittade tavlorna i hennes och sambons lilla förråd, och där tycker inte jag att de ska bo... tavlan ovan bor nu i mitt kök, tycker Anna har fångat mig med detta porträtt ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0